Infomedics – Tandartspraktijk Bolhuis, Holten & Selier – Amsterdam

Infomedics

Geachte patiënt(en),

Halverwege 2017 zijn wij na herhaaldelijk verzoek begonnen met de nota’s digitaal per e-mail te verzenden. Helaas kwamen wij hierbij de nodige obstakels tegen, waaronder  wisselende e-mail adressen en spam boxen. Maar behalve dat moeten wij sowieso deze wijze van het versturen van de nota’s staken. Dit in verband met de nieuwe privacy wetgeving, de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming), die vanaf 25 mei a.s. gehandhaafd gaat worden. Daarom zijn wij genoodzaakt het declaratie proces uit te besteden aan een factoring bedrijf. Dit voelt natuurlijk minder persoonlijk maar we worden door de Europeesche wetgeving eenvoudig weg gedwongen dit nu te doen. We hebben ervoor gekozen samen te gaan werken met Infomedics, een bedrijf dat bij uitstek gespecialiseerd is in tandheelkundige declaraties. Het zal even wennen zijn, maar we zijn er van overtuigd dat zij het betalingsverkeer op goede manier voor u en voor ons zullen afhandelen. Indien u een aanvullende tandheelkundige verzekering heeft, ontvangt Infomedics de vergoeding van uw verzekeraar. Voor het deel dat de verzekeraar niet vergoedt (afhankelijk van de polisvoorwaarden) ontvangt u van Infomedics een aparte nota. Voor patiënten jonger dan 18 jaar declareren wij de nota rechtstreeks bij de verzekeraar. Indien u er de voorkeur aan geeft uw nota direct in de praktijk te betalen, kan dat natuurlijk ook. Bij de balie kunt u per pinautomaat of contant betalen. Zijn er ondanks deze uitleg nog vragen, aarzel niet en vraag om meer uitleg in deze aan onze balie assistenten Jos Dijkslag of Leny Lugtu.

Samenwerking met Infomedics

In onze praktijk geven wij u graag alle aandacht en goede zorg. Daarom hebben wij het versturen en innen van onze rekeningen uitbesteed aan Infomedics. Infomedics is een professioneel en betrouwbaar bedrijf dat hierin is gespecialiseerd.

Uw gegevens zijn veilig

Infomedics hecht veel waarde aan de bescherming van uw privacygevoelige gegevens. Het bedrijf is daarom ISO27001 gecertificeerd, net als alle dienstverleners die Infomedics inschakelt om uw rekening te kunnen maken en versturen. Deze certificering wordt elk jaar opnieuw beoordeeld en vernieuwd. Meer over privacybescherming leest u op www.infomedics.nl/privacy.

Wat staat er op uw zorgrekening?

Uw rekening is opgebouwd uit de verrichtingen die wij tijdens de behandeling hebben uitgevoerd. Bij elke verrichting hoort een vast tarief dat door de Nederlandse Zorgautoriteit is vastgesteld.

Wilt u weten welke tarieven voor tandheelkunde er zijn? Kijk dan eens op www.allesoverhetgebit.nl.

Uw rekening op papier of online?

Als u uw rekening online wilt afhandelen heeft onze praktijk uw e-mailadres en uw mobiele telefoonnummer nodig. Deze gegevens worden door Infomedics gebruikt om u veilig toegang te verlenen tot het online portaal waar uw rekening klaarstaat. Als u inlogt op uw Infomedics portaal, vult u de SMS-code in die u van Infomedics ontvangt. Wilt u uw rekening liever op papier ontvangen, dan kunt u dat op uw portaal zo instellen. Meer informatie vindt u op www.infomedics.nl.

Betalingsregeling

Infomedics hanteert een betalingstermijn van 30 dagen. Lukt het niet om alles op tijd te betalen, neem dan zo snel mogelijk contact op met de Servicedesk van Infomedics op 036  203 19 00. Zij kunnen u helpen met een betalingsregeling.

 

 

Dear patient(s),

Halfway through 2017 we started sending invoices digitally by e-mail upon repeated requests. Unfortunately, we encountered  various obstacles such as e-mail address changes and spam boxes. Apart from these problems we have had to stop digital invoicing. This in due to the new privacy legislation, the GDPR (General Data Protection  Regulation) which was instated on the 25th of May 2018. It is for this reason that  we are compelled  to outsource our claims process to an invoicing company. This of course feels less personal, however, the European legislation is simply forcing us do so.

We have chosen to work together with Infomedics, a company that is pre-eminently specialized in dental claims. It will take some getting used to, but we are convinced that they will handle payment transactions correctly for you and for us. If you have additional dental insurance, Infomedics will receive the reimbursement from your insurer.

For the part that the insurer does not reimburse (depending on the policy conditions) you will receive a separate invoice from Infomedics. For patients younger than 18 years of age, we will invoice the insurer directly.

Should you have any questions or require further information, please do not hesitate in contacting our counter assistants Jos Dijkslag or Leny Lugtu.

Working together with Infomedics

In our dental office all employees are pleased to provide you with the utmost care and attention. That is why we have outsourced our accounts payable and receivable to Infomedics. Infomedics is a specialized, professional and reliable company.

Your personal data is safe

Infomedics adheres tremendous importance to the protection of your privacy-sensitive data. The company is therefore ISO27001 certified, as are all service providers that enable Infomedics to produce and send your invoice. This certification is reviewed and renewed every year. You can read more about privacy protection at www.infomedics.nl/privacy.

What’s on your healthcare invoice?

Your invoice is a compilation of services we performed during treatment. A fixed rate for each service has been determined by the Dutch Healthcare Authority.

Would you like to know which rates are available for dentistry? Please have a look at www.allesoverhetgebit.nl.

Your invoice on paper or online?

If you wish to settle your invoice online, our practice needs your e-mail address and your mobile phone number. This information is used by Infomedics in order to provide you secure access to the online portal where you will find your invoice. When you log in to your Infomedics portal, you enter the SMS code that you receive from Infomedics. If you prefer to receive your invoice on paper, you can set it up on your portal. More information can be found at www.infomedics.nl.

Payment arrangement

Infomedics has a payment term of 30 days. If it is not possible to pay the entire amount on time, please contact the Infomedics Service Desk at 036 203 19 00 as soon as possible. They will be able help you with a payment arrangement.

Publicatiedatum: 28-02-2019


Terug naar overzicht

Specialist in mondgezondheid

Wilt u meer weten over ons en onze specialisaties neem gerust contact met ons op!

Contactgegevens